Cairns here I am! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Aimée - WaarBenJij.nu Cairns here I am! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Aimée - WaarBenJij.nu

Cairns here I am!

Door: aussieaimee

Blijf op de hoogte en volg Aimée

02 November 2015 | Australië, Cairns

• Cairns
wo 28 oktober t/m zo 1 november

Woensdag kwam ik rond middernacht aan bij Castaway's Backpackers hostel. De kamer (zo'n 20m2) deel ik met drie Engelse meiden. Op woensdag regelt de hostel een avond uit met de backpackers bij bardancing The Woolshed in het uitgaanscentrum van Cairns. Ik viel dus gelijk met m'n neus in de boter haha ;)
Naast drank voor een leuke prijs (5 drankjes naar keuze voor $10) kregen we gratis pizza (yummie!) dus dag geslaagd :)

Donderdag met een Duits stel naar het centrum van Cairns geweest om te shoppen voor een snorkeltocht. Er zijn daar zo vreselijk veel agencies (de één nog fanatieker dan de ander) dat het een hele klus was om een goede deal te maken. Mede dankzij de handelskills van de Duitse Hannah, hebben we uiteindelijk een superdeal gemaakt voor zondag 1 november.
Hier in Cairns is nog zo veel meer te doen dan in Darwin dat ik er meteen een week achteraan heb geplakt. Ik blijf hier tot zondag 7 november.

Vrijdag met twee Engelse meiden (van mijn kamer) en een Engelse jongen naar Port Douglas geweest, badplaats waar de high class van Australië vertoeft. We hadden een auto gehuurd voor $40 en hebben uiteindelijk maar $13 benzine moeten bijleggen. Welkom in het leventje van de backpackers :) De weg er naartoe was adembenemend, route langs de zee. Chapel at the Sea en de Marina waren ook leuk om gezien te hebben. Veel vleermuizen gezien daar, hangen overdag op hun kop aan de bomen en schreeuwen moord en brand.. Gezellig! ;) Paar uur gelegen op Four Mile Beach, prachtig strand - en dat is nog niet eens de mooiste volgens de locals! Kun je nagaan :) We konden overigens hier wel de zee in, altijd lifeguards in de buurt. Jellyfish-Season is bijna begonnen en het schijnt hier te stikken van de Saltwater crocs (nog niet tegengekomen).

Zaterdag was de laatste dag met de drie Engelse meiden op de kamer; twee van hen reizen samen door naar Mission Beach voor skydiving (dat is hier helemaal hot) waarna hun wegen scheiden en de derde Engelse gaat een tijdje naar Brisbane. Alle drie zijn ze al geruime tijd in Australië, veel mooie verhalen gehoord :)
Het was die dag ook Halloween wat betekende dat wij tegen een kleine vergoeding ($5) hapjes kregen en geschminkt konden worden. Hierna de hele groep naar stamcafé The Woolshed. Ik ben er vroeg in gedoken want zondag snorkelen!

Zondag, eindelijk mijn eerste activiteit in de Scuba-Snorkel capital Cairns! Grote catamaran vertrok om 8AM naar Michaelmas Cay (mooi rif met veel Nemo's) en Hastings Reef (Seaturtle Sanctuary). De eerste duik was voor mij letterlijk en figuurlijk een sprong in het diepe want midden op zee. Had snorkelen gelukkig snel onder de knie dus genoten van het uitzicht. Tweede duik was vanaf een klein strandje (achteruit het water in, dat vergeet ik niet snel meer haha) en op zoek naar de zeeschildpadden! Het was mijn lucky day: maar liefst drie! Waarvan de laatste een close encounter, oog in oog met zo'n majestueus dier, adembenemend! :)
Bij terugkomst in de hostel bleek ik alweer een nieuwe roommate te hebben; meisje uit Zuid-Korea die hier een week op vakantie is. Eigenlijk is ze hier vooral om haar scuba-liscense te halen omdat ze een echte Aussie wil worden. We zijn die avond samen naar de Night Market geweest, zoals de naam al zegt een markt die tot laat open is. We ontdekten daar dat massages zeer goedkoop zijn ($15 voor 40 min full body massage!) en hebben meteen een reservering gemaakt voor vanavond (2 november) :)

Tot zover mijn nieuwe update, jullie horen binnenkort meer!

Veel liefs uit Australië!

  • 02 November 2015 - 18:52

    Saskia:

    Klinkt geweldig allemaal !
    Vooral zo doorgaan en zoals ik al zei blijven genieten.
    Lieve groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aimée

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 2991

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 17 December 2015

Mijn ontdekkingsreis

Landen bezocht: