Van Cairns naar Magnetic Island - Reisverslag uit Cairns, Australië van Aimée - WaarBenJij.nu Van Cairns naar Magnetic Island - Reisverslag uit Cairns, Australië van Aimée - WaarBenJij.nu

Van Cairns naar Magnetic Island

Door: aussieaimee

Blijf op de hoogte en volg Aimée

07 November 2015 | Australië, Cairns

• Cairns
ma 2 november t/m za 7 november

Maandag bij Lagoon geweest, soort zwembad bij de zee. Vanwege saltwater crocs is zwemmen in zee niet mogelijk dus zoeken veel locals hier verkoeling. Het is bovendien gratis en er is zelfs WiFi. WiFi is helaas meestal niet gratis, ook niet in de hostels. Gelukkig wel in Castaway's waar ik nu verblijf ;)
In de avond naar Night Market geweest voor massage ($15 voor 40 min). Bleek natuurlijk geen 40 min te zijn want eerst 15 min voetenspa, wat niet meer inhield dan met je voeten in een bak warm water.. Rip off! :P De massage was het gelukkig wel waard maar had liever van tevoren geweten wat het inhield ;)
Daarna drankje gedaan bij Salt House, hippe tent vlak bij de marina (haven). Op maandag bieden ze hier alcoholische drank aan voor $4 per glas. Alcohol is hier aanzienlijk duurder dan in Nederland dus we moeten het eigenlijk van deze momenten hebben ;)

Dinsdag naar Atherton Tablelands met tour van Uncle Brian's. Leuke tourguide die werkelijk ieder moment aangreep om te praten :) De Tablelands zijn een soort heuvels achter de bergen bij Cairns. Doordat de bergen het zeeklimaat tegenhouden is het daar een stuk koeler en vochtiger. Het heuvelachtige landschap heeft wel wat weg van Engeland.
Ook reden we door het natste dorp van Australië, Babinda, en hebben we gezwommen bij The Boulders. Verder door naar Josephine Falls en Millaa Millaa Falls, twee grote watervallen. Laatstgenoemde is bekend van de (enige) hit van Peter Andre, Mysterious Girl :P Ook gezwommen in krater waar nu allerlei vissen en schildpadden leven en last but not least vogelbekdier gespot! Kreeg hem niet duidelijk in beeld want ze zijn razendsnel.
Leuke dag gehad en veel gezien!

Woensdag naar Cairns Central geweest, groot winkelcentrum, en een beetje relaxt gedaan. De warmte (overdag zo'n 35 graden) is vermoeiend dus reden genoeg om rustig aan te doen ;)
In het winkelcentrum is het lekker koel en kon ik meteen wat spulletjes inslaan voor de komende dagen. Zo heb ik toch maar wat gingerpills gekocht tegen zeeziekte :P Volgende week ga ik twee dagen de zee op naar de Whitsundays, een groep eilanden voor de kust van Airlie Beach. Lekker snorkelen en hopelijk nog eens oog in oog met een zeeschildpad :)

Donderdag tour naar Cape Tribulation, bekend om Captain Cook wiens schip schade leed door het rif aldaar. Hij vernoemde het rif vervolgens naar zijn 'tribulations' om het schip drijvende te houden. We zijn hier naartoe gegaan via Mossman waar een aboriginal centrum is en hebben Mossman Gorge bezocht, een waterval middenin het regenwoud. Vervolgens met boot over de Daintree River waar veel crocs leven; wij zagen er slechts één maar dat is beter dan geen ;)
Hierna met bus verder door natuurgebied Daintree Forest. Werkelijk prachtig, alsof de tijd heeft stilgestaan.. Vele planten en dieren zijn nagenoeg onveranderd sinds de prehistorie en zijn dan ook alleen hier te vinden. Het oudste regenwoud ter wereld.
Cape Tribulation zelf was zoals in de Bounty reclame: parelwitte stranden met palmbomen en azuurblauwe zee, prachtig! Wat het nog unieker maakte was de mangroven; deze groeien praktisch tot in de zee, daarom wordt het ook wel het gebied genoemd 'where the rainforest meets the reef'.

Vrijdag laatste dag in Cairns, morgen met de Greyhound naar Townsville. Ik heb deze dag wederom relaxt gedaan, tijd gebruikt om souvenirs te shoppen. Was wel even zoet met het maken van een armband en enkelband met plaatselijke hangertjes zoals noten, zaden en koraal. Viel 's avonds als een blok in slaap dus kom maar op met die lange busreis!! :)

Zaterdag vertrekt de bus om 01:45 pm dus heb nog even om onder andere deze reisblog te updaten ;) Kijk erg uit naar het volgende verblijf op Magnetic Island. Dit eiland staat bekend om de koala's en de hostel, Bungalow Bay Koala Village, is gelegen middenin een natuurgebied dus ik hoop eindelijk een waliby van dichtbij te zien :)
Ik blijf hier tot dinsdag, dan door naar Airlie Beach voor de cruise naar de Whitsundays.

To be continued :)

• 07 November 2015 - 09:26

Hanneke:

Wauw wauw wauw!! Het klinkt zo super allemaal schat!
    Wat zul je veel zien en meemaken... En 35 graden hmmm snap dat het warm is maar stiekem toch wel lekker hoor

• 07 November 2015 - 14:44

Saskia:

Geweldig allemaal ! Echt een andere wereld.

• 08 November 2015 - 22:59

Aussieaimee:

Beste Aimee,we hebben je reisverslagen gelezen.Zeer interresant.Geniet verder van je reis.groetjes van opa en opa.

• 08 November 2015 - 23:02

J.w.keuning:

Beste Aimee,we hebben je reisverlagen gelezen.Zeer interresant. Geniet er verder van .Groetjes vab opa en oma.

• 11 November 2015 - 21:58

Lisa:

Hi Aimée, heeft even geduurd, maar heb je blog gevonden! En ik ben totaaaaal niet jaloers...uhum...
    Have fun there mate! En die crocs zie je vast nog wel!
    Bye...

• 13 November 2015 - 14:29

J.w.keuning:

j.w.keuning@kpnmail.nl

• 13 November 2015 - 14:35

J.w.keuning :

Beste Aimee,we hebben je reisverslag tot 7 November kunnen vlolgen. we vinden het wel avontuurlijk en je maakt dus mooie reisjes.we wensen verder vee4l plezier en een goede reis De hartelijke groeten van opa en oma.

• 17 November 2015 - 21:26

Karin: