Van Kuala Lumpur naar Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Aimée - WaarBenJij.nu Van Kuala Lumpur naar Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Aimée - WaarBenJij.nu

Van Kuala Lumpur naar Kakadu National Park

Door: aussieaimee

Blijf op de hoogte en volg Aimée

26 Oktober 2015 | Australië, Darwin

Lieve volgers,

Jullie hebben er even op moeten wachten maar hier is eindelijk mijn eerste reisverslag vanaf de andere kant van de wereld!

• Kuala Lumpur
do 22 & vr 23 oktober
Zoals de meesten van jullie weten begon mijn reis met een vertraging. Hierdoor kwam ik later aan in Kuala Lumpur en ben niet verder gekomen dan het vliegveld, welke overigens erg modern en schoon is dus zeker geen straf ;)

• Darwin
za 24 t/m ma 26 okt
Zaterdag kwam ik vroeger aan in Darwin en heb dan ook mijn tijd genomen om bij het appartement te komen. Oké, ik was met de bus bij de verkeerde halte uitgestapt en de afstanden hier zijn net wat langer :) Aangekomen bij het appartement bleek ik voor twee geboekt te hebben (had ik toch iemand kunnen meenemen.. ;) en kreeg ter compensatie (?!) kosteloos de kamer deluxe met kingsize bed.. Goed begin! ;)

Zondag ben ik met de bus naar het centrum van Darwin gegaan; veel bleek die dag gesloten dus heb vooral rondgekeken bij de Waterfront (prachtig uitzich over de baai). Dinsdag nog maar eens een kijkje nemen.

Maandag (vandaag dus) ben ik lastminute meegegaan op een Floatplane Adventure. Met zo'n 8 andere (allemaal Australische) toeristen werden we per floatplane vanaf Darwin AirPort naar Sweet Bay gevlogen, wat ligt in Kakadu National Park. Ongelofelijk mooi uitzicht en het landen op het water was ook super gaaf! :) Daar aangekomen werden we door de enthousiaste crew verwelkomt en meegenomen op een propellerboot om wildlife te spotten (birds 'n crocs). Na een heerlijke lunch van o.a. gebakken barramundi (soort tonijn) gingen we per helicopter over de wetplanes, welke nu al aardig dry aan het worden zijn. Last but not least per propellerboot door de modder gescheurd dus genoeg adrenaline voor vandaag ;)
Morgen is mijn laatste dag in Darwin. Het is hier prachtig, maar de oostkust lonkt en ik mis hier eigenlijk de backpackers ;)

Ik kan jullie Malaysia Airlines trouwens zeker aanraden; schone en moderne vliegtuigen, lekker eten en goede service!

  • 26 Oktober 2015 - 11:16

    Saskia:

    Hee lieve meid eindelijk ben je er dan, fantastisch !
    Geniet, geniet en geniet vooral van alles.
    Lieve groeten.

  • 26 Oktober 2015 - 15:02

    Monique:

    Hoi lieve Aimee,

    Ben nu al jaloers, wat een mooie foto's. Hoop dat je ongelofelijk aan het genieten bent.
    Heb je al een leuke hostel gevonden? Mocht het niet lukken dan kom ik wel (net als Randy van TLC) to the rescu. Heb je de halve finale rugby gezien. Niet vergeten om zaterdag as in de kroeg te gaan kijken, zijn vast wel open ivm de finale. Kijk uit naar je verhalen. Een nit knuffel van mij.

  • 27 Oktober 2015 - 11:21

    Alise:

    Heeeeej! Tof joh! En wat een mooie plaatjes. Jaloers ;-)
    Knuffel vanaf hier.

  • 04 November 2015 - 18:30

    Jacco:

    Aimeeeeeee!!!

    Dat ziet er allemaal prima uit meiske. Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt.

    Groet Jacco (jup ik heb je gevonden)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aimée

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 3003

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2015 - 17 December 2015

Mijn ontdekkingsreis

Landen bezocht: